I denne episoden går vi i dybden på hvordan vi skalerte opp en ny kunde fra 0 til 15k om dagen i annonsekjøp på Facebook – med en avkastning på 6 ROAS. Det vil si 6 omsetningkroner i retur for hver krone brukt på annonser.
Finn flere episoder her, og ikke glem å abonnere på podcasten via Apple Podcast eller Spotify.
Gratis intro til Facebook-annonsering: http://thomasmoen.com/minikurs
La oss gjøre annonseringen for deg: http://fbpluss.no
- Vi begynte å gå gjennom IG-postene for å se hvilke poster som hadde høyest engasjement
- Disse postene gjorde vi om til annonser.
- Målsetting: Skal stadig øke avkastning/ROAS av salg til minimum 4
- Varierer mellom bilder, videoer og karuseller
- Begynte med 1 annonser så øke med flere
- Ønsker å utvide horisontalt og vertikalt
- Horisontalt: Øke annonsekronene så fort som mulig
- Vertikalt: Teste flere målgrupper og annonsesett
- Begynte med varmt publikum
- Et annonsesett for de som har lagt i handlekurv uten å handle
- Publiserte gradvis annonser
- Facebook Piksel og Algoritmer vil ha mest mulig data i annonsesettet.
- Målet er å få så mange salg som mulig inn i annonsesette og deretter utvide.
- Laget varmt publikum kampanje
- Startet med 500kr dagen
- Økte budsjett hver 24 time, på alle kampanjene som hadde over 4 i avkastning
- Laget kaldt publikum kampanje: Alle kvinner i Norge og speilpublikum av de som hadde kjøpt
- Brukte samme annonser og post-ID er fra annonsene fra varmt publikum annonse
- Fortsatte å øke budsjett hver 24 time.
- Lagde katalog kampanjer.
- Gjør at du kan vise potensielle kunder konkrete og relevante produkter
- Katalog kampanjene har ikke avkastning på mer enn 2, men det gjør ikke noe
- Etter 14 dager begynte vi å lage IG story spesifikke videoer- egen kampanje for IG Story
- Insta Story og Boomerang fungerer bra for å selge klær
- Slo av annonsene som hadde fått 20 salg men ikke god nok avkastning
- Fortsette å legge til 1 annonse hver 3 dag
- Ligger på nå 60k i salg om dagen
- I løpet av 2-3 uker kommer kunden til å selge over 100k om dagen
- Videre vil vi splitte opp i flere alderssegmenter i kaldt publikum
- Teste ut flere instagram story formater
- Når avkastning stopper opp vil vi fokusere på volum