Ep 40 – Fra 0 til 15k i daglig annonsering på 14 dager (og 6x avkastning)

I denne episoden går vi i dybden på hvordan vi skalerte opp en ny kunde fra 0 til 15k om dagen i annonsekjøp på Facebook – med en avkastning på 6 ROAS. Det vil si 6 omsetningkroner i retur for hver krone brukt på annonser.

Finn flere episoder her, og ikke glem å abonnere på podcasten via Apple Podcast eller Spotify.

Gratis intro til Facebook-annonsering: http://thomasmoen.com/minikurs

La oss gjøre annonseringen for deg: http://fbpluss.no

  • Vi begynte å gå gjennom IG-postene for å se hvilke poster som hadde høyest engasjement
  • Disse postene gjorde vi om til annonser.
  • Målsetting: Skal stadig øke avkastning/ROAS av salg til minimum 4
  • Varierer mellom bilder, videoer og karuseller
  • Begynte med 1 annonser så øke med flere
  • Ønsker å utvide horisontalt og vertikalt
  • Horisontalt: Øke annonsekronene så fort som mulig
  • Vertikalt: Teste flere målgrupper og annonsesett
  • Begynte med varmt publikum
  • Et annonsesett for de som har lagt i handlekurv uten å handle
  • Publiserte gradvis annonser
  • Facebook Piksel og Algoritmer vil ha mest mulig data i annonsesettet.
  • Målet er å få så mange salg som mulig inn i annonsesette og deretter utvide.
  • Laget varmt publikum kampanje
  • Startet med 500kr dagen
  • Økte budsjett hver 24 time, på alle kampanjene som hadde over 4 i avkastning
  • Laget kaldt publikum kampanje: Alle kvinner i Norge og speilpublikum av de som hadde kjøpt
  • Brukte samme annonser og post-ID er fra annonsene fra varmt publikum annonse
  • Fortsatte å øke budsjett hver 24 time.
  • Lagde katalog kampanjer.
  • Gjør at du kan vise potensielle kunder konkrete og relevante produkter
  • Katalog kampanjene har ikke avkastning på mer enn 2, men det gjør ikke noe
  • Etter 14 dager begynte vi å lage IG story spesifikke videoer- egen kampanje for IG Story
  • Insta Story og Boomerang fungerer bra for å selge klær
  • Slo av annonsene som hadde fått 20 salg men ikke god nok avkastning
  • Fortsette å legge til 1 annonse hver 3 dag
  • Ligger på nå 60k i salg om dagen
  • I løpet av 2-3 uker kommer kunden til å selge over 100k om dagen
  • Videre vil vi splitte opp i flere alderssegmenter i kaldt publikum
  • Teste ut flere instagram story formater
  • Når avkastning stopper opp vil vi fokusere på volum